دستور استاندار کردستان جهت رسیدگی به وضعیت کودکان قربانی مین نشکاش

“عبدالمحمد زاهدی” استاندار کردستان در نامه‌ای خطاب به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری دستورات لازم جهت پیگیری وضعیت کودکان قربانی مین روستای نشکاش را صادر کرد.
به گزارش کردپرس؛ عبدالمحمد زاهدی در پی دیدار با کودکان قربانی مین روستای نشکاش مریوان طی نامه‌ای خطاب به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان دستورات لازم را جهت پیگیری وضغیت این کودکان صادر نمود.
در این نامه آمده است: در ارتباط با این کودکان که سال گذشته بر اثر انفجار مین در روستای نشکاش مریوان دچار آسیب شده‌اند، لازم است به فوریت کمیسیون ماده 2 تشکیل شود تا به وضعیت این کودکان رسیدگی و تصمیم لازم اتخاذ گردد.
استاندار کردستان بر درمان رایگان کودکان نشکاشی توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کردستان تاکید نموده ‌است.
زاهدی می‌افزاید: در ارتباط با تعیین درصد جانبازی این کودکان معصوم آسیب دیده می‌بایست مساعدت و توجه ویژه صورت پذیرد.
استاندار کردستان در پایان خواستار پیگیری جدی و در اسرع وقت و اعلام نتایج اقدامات به ایشان شده است.
عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان در 18 مهر با کودکان حادثه دیده دبستان روستای شین آباد و کودکان حادثه دیده روستای نشکاش مریوان دیدار و اظهار کرد: تمامی هزینه‌های درمانی کودکان روستای نشکاش را که روی مین رفتند و هم‌ اکنون با مصدومیت‌های فراوانی مواجه هستند را تقبل کرده و همه مسئولان استانی و شهرستانی موظفند شرایطی را فراهم کنند تا آلام این کودکان کاهش یابد.
شایان ذکر است پاکسازی میادین و مناطق آلوده به مین بجای مانده از دوران جنگ تحمیلی در کردستان از برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است

کرد پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *