دستور استاندار کردستان برای شناسایی مصدومان مین و تشکیل پرونده برای آنها

ایران بدون مین- ‘عبدالمحمد زاهدی’ ، استاندار کردستان دستور داد تا در فراخوانی از سوی نهادهای متولی امور رسیدگی به مصدومان مین تمامی کسانی که در سالیان گذشته بر اثر مین آسیب دیده اند شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شود.
استاندار کردستان روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۳ در جلسه ای رسمی خواستار رسیدگی به پرونده مصدومان مین در قالب کمیسیون ماده 2 و برخورداری آنها از حمایت های قانونی شد.
حسین احمدی نیاز و عثمان مزین که وکالت تعدادی از مصدومان مین را بر عهده دارند معتقدند که «این امر کمک شایانی به احقاق حقوق قربانیان می کند».

پیشتر استاندار کردستان در نامه ای خطاب به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، دستورهای لازم جهت پیگیری وضعیت کودکان قربانی مین روستای نشکاش را صادر کرده بود. در این نامه آمده بود: «در ارتباط با این کودکان که سال گذشته بر اثر انفجار مین در روستای نشکاش مریوان دچار آسیب شده اند، لازم است به فوریت کمیسیون ماده 2 تشکیل شود تا به وضعیت این کودکان رسیدگی و تصمیم لازم اتخاذ شود».

استاندار کردستان ۱۸ مهر ۱۳۹۳ با کودکان حادثه دیده دبستان روستای شین آباد و کودکان حادثه دیده روستای نشکاش مریوان دیدار کرد.

‘عبدالمحمد زاهدی’ در این دیدار گغت: «تمامی هزینه های درمانی کودکان روستای نشکاش که روی مین رفتند و هم اکنون با مصدومیت های فراوانی مواجه هستند را تقبل کرده و همه مسوولان استانی و شهرستانی موظفند شرایطی را فراهم کنند تا آلام این کودکان کاهش یابد».

بر این اساس وکلای مصدومان مین ضمن تشکر از استاندار کردستان از سایر استانداران نقاط مرز ی ایران در خواست کردند تا چنین تصمیمی از سوی آنان نیز اتخاذ شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *