کودکی دیگر، قربانی مین

گروهی از همراهان ایران بدون مین به بازدید شایان از قربانیان مین در اطراف سنندج رفتند. شایان، ١٢ساله که روز جمعه به تاریخ ٩٧/٢/٢١ در مابین روستاهای پیچون و رشنش از توابع بخش کلاترزان سنندج

در اثر انفجار مین از نوع ٨٨١۴ از ناحیه هر دو دست و چشم به شدت مصدوم شد.  دستانش از ناحیه مچ قطع شده و یکی از چشمانش کاملا تخلیه شده است. او هم اکنون در مرکز درمانی کوثر سنندج بستری است.

پدر و مادر و بستگان شایان پشت درهای بسته‌ی آی‌‌سی‌یو امید به بهبود شایان دارند اما تاکنون پزشکان تصمیمی بر اعزام او به تهران جهت معالجه چشم این نوجوان معصوم نگرفته‌اند.

به گفته‌ی این گروه با وجود تلاش برای گرفتن عکس از وضعیت فعلی شایان، اطرافیان او به بهانه اینکه در اتاق آی‌سی‌یو بستری است اجازه عکس گرفتن ندادند که شاید هم به نوعی ترس از برخورد و تذکر بعضی ارگان‌ها تاکنون باعث شده که روزنامه‌ها و رسانه‌ها به این موضوع نپرداختند. به همین دلیل عکس و تصویر بعد از وقوع رخداد تلخ انفجار از شایان در دست نیست.

به گفته شاهدان محلی مین مربوط به یکی از پایگاه‌های متروکه مراکز نظامی می‌باشد و محل حادثه بدون علامت و هشدار بوده است. و ظاهرا پس از انفجار، اقدام به نصب تابلو شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *