وزیر بهداشت : بیمه کودکان مریوانی را پیگیری می کنیم

تهران – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مراحل درمان کودکان مریوانی در تهران گفت: برای زیرپوشش بیمه قرار گرفتن کودکان مریوانی پیگیری لازم و همه تلاشمان را انجام خواهیم داد.
وزیر بهداشت : بیمه کودکان مریوانی را پیگیری می کنیم
به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، دکتر ‘حسن هاشمی’ با اظهار خرسندی از این که آسیب های وارده به این کودکان به جز در 2 مورد، خیلی جدی نبوده است، گفت: جمعیت هلال احمر در زمینه درمان این کودکان نهایت همراهی را داشته و مسوولیت ادامه درمان را بر عهده دارد.

هفت کودک در روستای نشکاش از توابع شهرستان مریوان نوروز سال گذشته حین بازی دچار مین ترکیدگی شدند.

بر اثر این حادثه، یکی از کودکان یک پای خود را از دست داد و شش کودک دیگر بر اثر اصابت ترکش زخم های شدیدی برداشتند.

این کودکان سه شنبه گذشته میهمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بودند.

وزیر بهداشت ضمن عیادت از کودکان آسیب دیده و اطلاع از روند درمان آنها تاکید کرد: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش هم امکاناتی را برای ادامه تحصیل این کودکان فراهم کند تا روند درمان موجب باز ماندن آنها از تحصیل نشود.

*** ارائه مشابه خدمات توانبخشی بیمارستان نورافشار فقط در یک یا 2 بیمارستان کشور

وزیر بهداشت و درمان با تاکید بر این که برای زیرپوشش بیمه قرار گرفتن کودکان مریوانی پیگیری لازم و همه تلاشمان را خواهیم کرد، افزود: برای ادامه درمان این کودکان از جمله درمان مشکلات چشمی، تامین پروتز و برطرف کردن مشکلات روحی و روانی آنان، اقدامات لازم در نظر گرفته شده و حضور ما هم برای اطمینان خاطر این کودکان آسیب دیده و خانواده آنان است تا بدانند دولت در همه حال پشتیبان و همراه آنها خواهد بود.

وی همچنین در بازدید از سایر بخش ها و بیماران بستری در بیمارستان نورافشار، گفت: بازدید از بیماران و کودکان بستری در این بیمارستان موجب شد تا در جریان یکی از مسائل مهم دیگر حوزه سلامت، یعنی موضوع توانبخشی قرار بگیریم.

وی با اعلام این که پرداختن به موضوعات توانبخشی در بیمارستان های ما وجود نداشته و یا اگر هم هست، تنها در بیمارستان نورافشار و احتمالا یک یا 2 بیمارستان دیگر وجود دارد، گفت: در این زمینه باید مساعدت هایی از سوی دولت و مجلس انجام شود.

*** ضرورت پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی

دکتر هاشمی با اشاره به این که توانبخشی خوب در بسیاری از موارد از انجام عمل جراحی موثرتر است، یادآور شد: خدمات توانبخشی چون فیزیوتراپی، آب درمانی، کاردرمانی و … از حمایت بیمه ای برخوردار نیست و با توجه به این که بیمار در برخی موارد ناچار است تا مدت طولانی و حتی تا 30 سال از خدمات توانبخشی برای استمرار سلامتی برخوردار شود، پوشش بیمه ای این خدمات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گفته وی انجام عمل جراحی بدون استفاده از خدمات توانبخشی در برخی موارد بی فایده است.

هاشمی با بیان این که استفاده از خدمات توانبخشی هزینه های بسیاری را به علت استمرار استفاده از خدمات به دنبال دارد، افزود : امیدواریم سازمان های بیمه گر و دولت توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

اجتمام**3377**1436
انتهای پیام /*

ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *